Darwin

26 maart 2018 - Sydney, Australië

In het vliegtuig naar Darwin mochten we voorin zitten ivm met de lengte van Kees. De temperatuur in het vliegtuig was fris
We zijn in Darwin aangekomen.
We verlaten het vliegtuig en krijgen direct warme en vochtige deken over ons heen, pfff.
Aangekomen in de AirPort hal lopen we de vrieskast weer in.
Bij de lodge aangekomen, houden we onze tassen dicht.
We hebben namelijk visite in de badkamer tot nu toe.
Mijn held  Kees zorgt ervoor dat ze gaan hemelen.
Helaas zitten we niet in een goede tijd in Darwin.
We zitten in het nat seizoen.
Door de velen regen en de cyclone
Zijn de wegen afgesloten en velen activiteiten vervallen.
Ook hebben de krokodillen de overmacht, door het velen water zwemmen ze overal. Er zijn 200. 000 krokodillen aanwezig.
Je hebt zowel de zoetenals de zouten water krokodil.
De zoeten krokodil kan geen kwaad, maar de zouten krokodil  wel.
4,5 tot  5 meter lang en 200 kg zwaar.
De zouten krokodil wil je niet tegen komen als je  gaat zwemmen.
We zijn een lekker hapje voor ze, een vriendelijke dood wordt het niet.
Van een kangaroo hoeft hij 1 week niet te eten, van een water buffalo een maand.
We gaan op bezoek bij deze twee krokodillen.
Ze zitten gelukkig achter hekken en sloten.
Zijn ogen volgen ons wel.
Onze gids vertelde dat de krokodil van de mensen houdt in goede zin.
Hij is gevangen genomen, omdat de krokodil boten aanviel. Geloof jij het nog.
De wet landen zijn wel mooi om te zien. Ik hou van wet landen, voor het eerst zag ik ze in Canada.
Het is hele andere vegetatie dan de dagen ervoor.
We bezoeken deze dagen grotten met tekeningen van de lokale bevolking, kleine dorpjes en de 2 watervallen. En  als laatste de termieten heuvels. 1 ervan bestaat al 60 jaar en is 3 meter hoog. Wat een arbeid.
Onze groep ging een cruise maken wij niet. We besloten  om de dvd te bekijken over het park zelf.
We krijgen een mooi beeld over hoe groot het park en de natuur is;
Hoe de krokodillen hier leven in zowel droog als nat seizoen. Best een pittig leven.
Hoe de krokodillen  en eieren worden gevangen.
Hoe de populatie van verschillende dieren  in goede stand worden gehouden.

‘s Nachts worden we wakker gehouden door de vleermuizen en insecten.
We zijn aangekomen in Cains.

1. Frans:
    27 maart 2018
    wat een belevenis met die krokodillen ,ik hou het wel bij Maupie, maar het was wel de moeite waard he. Nog veel plezier en een goede reis. XX
  2. Hans:
    28 maart 2018
    Mariek......je hebt te veel naar de film Crocodile Dundee gekeken en daar een syndroom aan overgehouden ofzo............dat van die krokodil geloof ik zeker.....als een kroko mensen aanvalt wordt hij gevangen en in principe afgemaakt omdat hij dat anders steeds vaker gaat doen..... deze werd in gevangenschap gehouden om waarschijnlijk onderzoek te doen oid
    veel plezier nog tussen de muskieten en kakkerlakken!!!
  3. MJ:
    31 maart 2018