Victoria

25 juni 2019 - Victoria, Canada

Het was best nog een stuk reizen vanaf Vancouver naar Victoria Vancouver island.
We waren ongeveer 14 uur aangekomen in Victoria.
Wat een leuke en gezellige stad.

We waren op zoek gegaan  naar een Basketbal T- shirt Rapor of the north. Kees zijn basketbal ploeg.
Ze waren kampioen afgelopen week  geworden.
Yes   een basketbal/ honkbal winkel gevonden, helaas, we pisten naast de pot, helemaal uitverkocht van de 450 stuks shirts. Het is niet meer aan te slepen.

De volgende  dag zijn we gaan wandelen in de Beacon Hill Park.
Een mooi park, ze hebben het zo gemaakt zodat de geëmigranten een gevoel hebben dat ze een beetje terug zijn in Europa.
Een park met velen mooie tuinen.

De laatste dag in Victoria zijn we  naar de Butchart tuinen gegaan
Het ligt nog best een eind uit de stad, maar gelukkig reed er ook een bus naar toe.
De Butchart garden, was eerst een steengroeve en is uitgegroeit tot een verzonken tuin.
Met verschillende tuinen
* De rozen tuin, waarvan er 2500 zijn met een variatie van 250 rozen.
* De Japanse tuin.
* De startuin, mijn naam
En nog velen meer.

Je kon er ook nog high tea in de diner roome met uitzicht op de rozentuin reserveren.
Dit hebben we uiteraard gedaan.

Op naar Ulcuelet morgen.

ps

de foto’s volgen nog, het downloaden gaat  op moment moeilijk.

ik zal binnenkort reageren op jullie leuke reactie, via Whats up of berichten, ivm 9 uur tijdsverschil moet ik effe kijken wanneer

groetjes

1. Mieke:
    25 juni 2019
    Wat hebben jullie het heerlijk Marieke, tijdsverschil is wel een puntje , om 5.04 uur piepte mijn telefoon 🤣🤣🤣
  2. Frans:
    25 juni 2019
    wat een heerlijke reis maken jullie , best veel wat jullie allemaal doen hoor, maar groot gelijk, je bent er nu en wie weet of je hier ooit weer komt . jammer van de foto's maar dat komt misschien later wel. heel veel plezier bij alles wat jullie nog gaan doen.
  3. Hans:
    26 juni 2019
    ik wist niet dat Kees een fan was van de Toronto Raptors (Rapor is iets anders 😁😁)
    Ik wacht met smart op de foto's !!!
    Have fun !!!