Glacier bay, Ketchikan

20 juni 2019 - Ketchikan, Alaska, Verenigde Staten

Gisteren v aren  we Glacier Bay binnen.

Wauw wat mooi en de  kou van de glacier kom je tegemoet.

Wat is het mooi, de kleuren, het ijs, het water zo helder en schoon.

Helaas zie bij sommige glacier geen ijs meer liggen, alleen nog boven in de toppen.

3 grote glacier gezien.

Op de foto's zijn ze moeilijk te onderscheiden.

We besloten om op deck 3 onze beweging te krijgen, rondjes lopen op het schip 3 ronden=1,6 km kwamen niet ver.

Velen mensen staarden naar de Oceaan. Hmmmm wat is er aan de hand.

Walvissen gesignaleerd.

Af en toe ver weg.

Het spuiten verraad ze.

We gingen ook mee spotten.

Wauw wat een mooi beest

De staart als is lekkers onder zich hebben duiken ze.

Ik zag hem voor mij.

Laat in de middag waren we boven op het dek lekker aan het lezen met uitzicht op zee. Het schommelde al goed.

Opeens hoor ik aan de zijkant oooooo

Ik sta op in een reflex en kijk goed om mij heen

Precies voor mij zie ik de walvis uit het water lichtelijk springen en land op zijn rug

Wat een kado.

Vandaag het laatste stadje, is het leukst van allemaal, veel méér eigen creativiteit kwa verkoop winkeltjes.

Yes even internet.

Morgen nog een zeedag en dan zaterdag terug in Vancouver.

Op naar Vancouver eiland.

Op de cruise boot al van heel veel mensen gehoord dat het erg mooi daar is.

1. Jo:
    21 juni 2019
    Heerlijk weer om alles te lezen. Prachtige foto's. Lekker blijven genieten hoor
  2. Hans:
    21 juni 2019
    Leuk dat jullie zo genieten !!
    Dat van die walvis was helemaal prachtig natuurlijk !! was denk ik een bultrug ??? daar heb je de meesten van !!
    Jullie krijgen vast al wel echte zeebenen !!
    geniet ze !!
  3. Carla Kiers:
    22 juni 2019
    Wat een geweldige ervaring lijkt me dat om een walvis te zien in het wild! Mooie foto's hoor!!
  4. VdStar:
    23 juni 2019
    Heb nu de reisblogger,had hem niet.Heerlijke reis hoor,alles gaat weer bij ons leven.We waren het w.e. naar t. Ans Jolanda komt zo weer even langs.Het is hier prachtig mooi weer.Geniet nog maar.Papa Mama
  5. Nella:
    24 juni 2019
    Hoi Marieke, ik heb net je reisverhalen gelezen en je mooie foto's gezien. Wauw, wat een prachtige reis maken jullie! Geweldig allemaal! De prachtige natuur foto's, je mooie verhalen, top! Geniet lekker verder samen! Liefs
  6. Frans:
    25 juni 2019
    super om die prachtig beesten zo voorbij te zien komen. wel geweldig hoor, blijf genieten .dus nog veel plezier.